2019_OOG_INTERIEUR_00093

Kwaliteit en tevredenheid

OOG heeft vertrouwen en deskundigheid hoog in het vaandel staan. Als organisatie besteden we dan ook tijd en aandacht om dat vertrouwen en die kwaliteit te toetsen en te bewaken. Hier kun je lezen hoe we dat doen.

Kwaliteit

Kwaliteit van de organisatie
Goede hulpverlening en tevreden cliënten zijn onze hoogste prioriteit en daarom investeren we continu in kwaliteit. Van onze medewerkers, het zorgaanbod en het functioneren van de organisatie als geheel. In het kwaliteitstatuut GGZ kun je hier alles over lezen. Eveneens beschikken wij over een ISO certificering en een Systeem certificaat.

Kwaliteit van onze medewerkers / Gedragscode
Al onze medewerkers zijn HBO of academisch geschoold en volgen (post-doctorale) cursussen en congressen. Onze medewerkers zijn geschoold in verschillende beroepsgroepen waarbij verschillende beroepscodes van toepassing zijn. Oog streeft ernaar de codes passend bij de beroepsuitoefening na te leven. Hierbij is de beroepscode van het NIP leidend. https://www.psynip.nl/uw-beroep/beroepsethiek/beroepscode/

 

Tevredenheid

Tevredenheidsonderzoeken door OOG
Om kwaliteit te toetsen, waarborgen en te verbeteren verrichten wij tevredenheidsonderzoeken. Wanneer een behandeling is afgerond, krijg je de vraag om hieraan deel te nemen. Wij hopen dat je dit doet zodat wij daarvan kunnen leren! Bij voorbaat dank. 

De cliënttevredenheid wordt gemeten via de Consumer Quality Index (CQI). Met de Consumer Quality Index (CQI) wordt de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van cliënten gemeten. Het is een gestandaardiseerde methodiek voor het meten van ervaringen van cliënten in de zorg.

2022

Over de periode 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 zijn de volgende gemiddelde scores (1-5) gegeven op de thema’s behorende bij de CQI vragenlijst.

Bejegening: 4,80
Bereikbaarheid behandelaar: 4,65
Informatie behandeling: 4,41
Informatie cliëntenorganisaties/ zelfhulpgroepen: 3,58
Samen beslissen: 4,65
Mogelijkheid betrekken familie of naasten:  4,23
Uitvoering behandeling: 4,39
Informatie over vragenlijsten: 3,39
Informatie over medicatie: 4,51

Het rapportcijfer dat gegeven is, is een 8,46 

2021 

Over de periode 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021 zijn de volgende gemiddelde scores (1 – 5) gegeven op de thema’s behorende bij de vernieuwde CQI vragenlijst.

Bejegening: 4,76
Bereikbaarheid behandelaar: 4,59
Informatie behandeling: 4,30
Informatie cliëntenorganisaties/zelfhulpgroepen: 3,54
Samen beslissen: 4,57
Mogelijkheid betrekken familie of naasten: 4,03
Uitvoering behandeling: 4,29
Informatie over vragenlijsten: 2,91
Informatie over medicatie: 4,54

Het rapportcijfer dat gegeven is, is een 8,3

1ste halfjaar 2021
Over de periode 1 januari 2021 tot en met 30 juni 2021 zijn de volgende gemiddelde scores (1 – 5) gegeven op de thema’s behorende bij de vernieuwde CQI vragenlijst.

Bejegening: 4,78
Bereikbaarheid behandelaar: 4,59
Informatie behandeling: 4,39
Informatie cliëntenorganisaties/zelfhulpgroepen: 3,52
Samen beslissen: 4,59
Mogelijkheid betrekken familie of naasten: 4,02
Uitvoering behandeling: 4,35
Informatie over vragenlijsten: 3,15
Informatie over medicatie: 4,48

Het rapportcijfer dat gegeven is, is een 8,4

Tevredenheidsonderzoek door zorgkaart Nederland
Zorgkaart Nederland is een initiatief van de Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie. Het is een onafhankelijke website waarop cliënten hun ervaringen op het gebied van zorg die zij hebben ontvangen kunnen delen. 

Wat ons betreft is de belangrijkste plek om je ervaring met Oog te delen bij ons zelf, zodat wij actief en direct kunnen sturen op feedback om onze werkwijze te verbeteren. Maar tegenwoordig is het ook belangrijk om bij dit soort instanties ‘gewaardeerd’ te worden. We zouden het dan ook op prijs stellen als je, naast deelname aan ons eigen tevredenheidsonderzoek, je ervaringen wilt delen met Zorgkaart Nederland. Een groot aantal reacties geeft een betrouwbaar beeld van hoe onze cliënten de zorg bij OOG beleven.

Klik hier om direct je ervaringen over ons op Zorgkaart te delen.

Privacy

Wanneer je naar een psycholoog of therapeut gaat, is het belangrijk dat je erop kunt vertrouwen dat deze persoon je naar beste kunnen helpt, jouw belang centraal stelt en dat je verhaal ‘veilig’ is. Het is ten slotte belangrijk dat jij ook alles met je psycholoog of therapeut durft te delen zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Wil je weten wat je rechten en plichten zijn en hoe we omgaan met je privacy?Lees hier

Functionaris van Gegevensbescherming Mutsaersstichting
Hennie van Staden
Postweg 88
5915HB Venlo
077-3217669 / privacy@mutsaersstichting.nl

Gezondheidscentrum Laan 7,
Laan der Vier Heemskinderen 7, 5664 TH Geldrop

Parklaan Tongelre,
Insulindelaan 132, 5613 BT Eindhoven

Huisartsencentrum, Heer van Scherpenzeelweg 11,
5731 EG Mierlo

HuisartsenPraktijk het Atrium,
Langstraat 1, 5664 GE Geldrop

Huisartsenpraktijk Engelsbergen,
Maria van Bourgondiëlaan 14, 5616 EE Eindhoven

Huisartsen Kastelenplein, Kastelenplein 172,
5653 LX Eindhoven

Gezondheidscentrum Achtse Barrier,
Fransebaan 586, 5627 RE Eindhoven

Medisch Centrum Aalsterweg (MCA),
Aalsterweg 183, 5644 RA Eindhoven

Psychologenpraktijk Oog, hoofdlocatie
Bogert 10, 2e etage, 5612 LZ Eindhoven